Compartilhe

sexta-feira, 17 de setembro de 2010

Entendendo o processo básico de criação e edição de uma malha usando Zbrush

Vamos iniciar o aprendizado de um dos programas mais usados para facilitar a modelagem para games. Lembrando sempre que se trata de uma modelagem nos padrões de mercado. É preciso entender que a malha deve estar em lowpoly para que haja um desempenho satisfatório.





Dicas e truques


Informações:
Start with Zsphere
Click ESC on startup screen
Click Zsphere
Drag it on to canvas
Click T to activate edit mode
Use Q, W, E, and R to manipulate or create spheres
Click X to mirror symmetry
Green create a single sphere on the center axis
Click A to preview
Click CTRL Z to undo mistakes
Click make poly mesh
Click X again
Click CTRL D to increase resolution
resolution panel / stay under 1.5 mil active points

Mesh Editing
While over mesh-
Click and drag to add geometry
ALT Click and drag to subtract geometry
Shift Click and drag to smooth mesh

Brush Tools
Right click to bring up brush dialog box
Brush size and intensity
Brush menu
Alpha menu
Stroke menu

Moving the object
While in open space or out of safety box-
difference in moving object and moving canvas
Click to rotate
Hit shift while rotating to snap
ALT click and drag to move around
ALT click drag and release ALT to zoom
ALT double click open area to center your mesh

Masking areas
CTRL click to draw mask on surface / same size as brush
CTRL click open area to reverse the mask
CTRL click and drag a little to remove the mask
CTRL click and drag over mesh to mask through object
CTRL click within mask to soften mask selection

Transposing
Mask area to be unaffected
Click X to turn X symmetry off
Use Q, W, E, and R then drag to place transpose tool
Outer circle moves the tool
Inner circle manipulates the mesh

Hide or Show areas of mesh
Hold CTRL and Shift then drag over mesh to work on
Hold CTRL and Shift then click your object to reverse
Hold CTRL and Shift then click once outside to show all

0 comentários:

Postar um comentário

Seu comentário é importante para a manutenção do BLOG.

Não será publicado comentários que infringirem as seguintes regras:

01- ofensas gratuitas aos membros da UDKBrasil
02- descrédito para com a postagem
03- links com malwares ou qualquer tipo de fraude
04- palavras de baixo calão contra participantes
05- links de download não serão permitidos, a não ser que sejam gratuitos (freeware ou software de teste) e relacionados a UDK ou Computação Grafica.

Pedimos a gentileza de não USAR CAPS LOCK ligado.

OBS; assim que seu comentário for publicado,se junto dele NÃO houver uma resposta para sua dúvida,é porque não sabemos te responder...infelizmente, não sabemos de tudo!!

Seja bem vindo.

Fórum UDKBrasil

Top View Semanal

Top View Mensal

Top View de todos os Tempos

 
UDK BRASIL | by TNB ©2010